BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

WARKAH DARI NaMi (penulis)

~ASSALAMMUALAIKUM~

'SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA!!!'

blog ini hanyalah sekadar hiburan buat diri ini semata - mata... Tiada kaitan dgn org lain, so sebarang persamaan yg disengajakn / tidak disengajakan adalah secara kebetulan... maaf di atas segala kesulitan yg berlaku.... ^V^
Terdapat ralat dalam alat ini

Tuan/Cik Muda

Translate

Halaman

Khamis, 29 Disember 2011

PMR result!!!

Assalam sume!!!

   Ari ni sye nak cite pasal result PMR ( Penilaiaan Menengah Rendah ) yg sye dpt ari tu.... tp terlebih dahulu sye nak ucap sori ssgt coz dah lame x online blog.... hehehe.... COM sye rosak r, tu psl x leh online.... sedihnye...

  OK r, balik ke cite utama....  emmm... nak ckp cmne ye ?
Alhamdulillah, keputusan sye dpt 8A... syukur ssgt.... TRIMAS kt sume yg mendoakn kejayaan  sye terutamanye mak, ayah, abang, adik, datuk, nenek, cikgu & kengkawan sume!!! x lupe para pembaca blog sye ni....

   sye bkn nak banga diri tau, just nak kongsi kegembiraan dgn sume je.... tuhan kn  x bg kte jd bongkak! malah kte perlulh bersyukur dgn ape yg kte dpt... nenek sye ckp " rezeki org lain2, ade yg dpt sikit, ade yg bnyk, ia juga bergantung pada usaha kte gak... "





   oooh! lupe lak..... sye gak nak ucp TAHNIAH kt sume kengkawan sye yg berjaya... TAHNIAH ye sume!!!

20/12/2011, SELASA, 11:25 a.m.~

   Mse tgh bersihkn belakang umah nenek sye, sye pernah tnye mak sye... " klau kakak x dpt 8A, mak marah x ? "
   Nak tau ape jawapan MAK sye???
dia cume ckp " mak xkn marah.... tp.... mungkin mak akn sedih...." tu je ayat yg mak tuturkn kt sye, pastu mak senyum & teruskn kerjanye.... sye terdiam & terus berlalu dri situ.... sye tau tu cume senyuman yg cube dibuat2, mak sedih & risau walaupon mak tersenyum....
   sbnrnye sye rse takut utk ambil @ tahu keputusan PMR tu.... sye bkn takut mak marah, tp.... syr x mau tgk muke mak sedih lagi, x mau peristiwa mse ambil keputusan UPSR ( Ujian Penilaian Sekolah Rendah ) berulang kembali.... ibu memeluk sye  dgn erat sambil berlinangan air mata.... sye hanye mampu berdiri diam, tidak bergerak.... sumenye kerana keputusan yg sye dpt.... sye hnye dpt 4A dlm UPSR..... rse perasaan yg bercampur- campur.... rse sedih, marah, sayu & lain2.....tu lah peristiwa yg sye x bleh lupekn, peristiwa yg telah buatkn mak sye menangalirkn mutiara kasihnye...

21/12/2011, RABU, 12:35 p.m. ~

  wktu mkn tgh ari kt umah datuk & nenek, sye dok mkn tgh ari dgn datuk, nenek & adik pempuan sye.... cume kami berempat je..... lauk mkn tgh ari tu x lah sesedap mcm masakkn CHEF WAN, tp kami sgt bersyukur krn diberi rezeki utk mkn ari tu.... makanan tu sye yg masak.... hehehe....

  sambil mkn kami berborak2.... cite pasal TV, makanan, cuti sekolah, keje umah & sekolah yg akn adik pempuan sye daftar masuk thn dpn.... dia kn bru abis sekolah rendah tp dia msh x wat keputusan utk msuk ke mne.... nenek ckp "klau dpt asrama pergi je lah.... " tp atok lak ckp " klau x mau pergi, masuk je sekolah abah.... senang nak gi sekolah, sekali jalan je...."

   sye msh diam membisu.... ayat mak msh terdengar2 di telinga....
Tetibe! datok ckp kt sye " kakak lak klau dpt 8A, Bahji bagi RM200....  Bahji semalam mimpi yg kakak dpt 8A tau..." sye hanye tersenyum memandang Bahji sye  ( Bahji tu datok sye, tu name panggilan dia...).... dlm hti sye x pernah terlintas pon pasal ganjaran yg bakal sye dpt klau sye berjaye....coz sye x de lah berharap sgt, tp nampaknye beban harapan yg sye tanggung sudah bertimbul2....

   nenek  lak  ckp " bagai mne acuan gitu lah kuihnye.... mcne kakak berusaha, gitulah hasilnye.... kakak x yah lah risau sgt ye...nenek percayakan kakak!" sesungguhnye nenek mmg memahami tekanan yg sye alami.... sye ssgt syg nenek!!!

22/12/2011, KHAMIS, 9:15 a.m. ~

   Ari yg dinantikn tibe gak tp sye telah  ke klinik temankn datok & nenek sye dulu... diorg kene chek doktor ari ni..... hanya mak , datok & nenek saje yg masuk jumpe doktor, sye hanye menunggu di luar ( takut darah r kn)....sye tunggu mereka dgn wajah yg tenang walaupon dlm hati sye sering berdoa kpd tuhan agar berjaya, rse gementar tu x mau hilang dlm hati lg.... mkn risau lak sye....

   selesai chek doktor, mak sye terus hantar nenek & datok pulang.... sye lak bersiap2 utk ambil keputusan PMR yg akn diumumkn ari ni.... sye berpakaian ringkas je, baju kurung rye thn ni jd pilihan sye krn ia menepati syarat utk mengambil keputusan.....kali ni hanye mak saje yg temankn sye utk amik keputusan, ayah sye pergi tanda soalan SPM kt KL.....sepanjang perjalanan sye x berani utk memandang wajah mak sye di sebelah, inikn berborak dgnnye..... x sanggup sye melihat wajah wanita yg bergelar ibu kpd sye menanggis krn sye.... ari tu pon hujan wlaupon ia hanya sedikit, seperti langit sedang menanggisi sesuatu.... tp bagi sye, mungkin tuhan sedang mencurahkn rahmatnye kpd sesiapa sje yg dikehendakinye....

   sampai sje di sek, org ramai  telah membanjiri dewan utk amik keputusan PMR anak2 mereka...makin gemuruh pula rsenye....sye  menunggu di luar sebentar utk tenangkn fikiran, 30 min seterusnye barulah sye masuk ke dlm sendirian..... mak sye x masuk, dia kte dia takut klau masuk nanti kene marah dgn ckgu pula..... tp sye paham, tu cume alasannye utk tidak masuk ke dlm....mungkin dia x mahu melihat keputusan sye..... sye pon rse mcm x mau tgk je keputusan sye tu... tp ble teringat kata2 nenek, sye kuatkn semangat utk amik gak....sye duduk jauh di blakang, kawan2 sye tidak kelihatan.... mungkin mereka berada di hadapan bersama ibu ayah mereka....

   name2 bbdk yg dpt 8A akn disebut & diminta naik ke pentas utk amik keputusan PMR mereka.... sye rse takut dlm bnyk2 name tu, xde name sye....... sepanjang pernantian, sye berdoa & bertawakal kpd ALLAH, tuhan yg Maha -Kuasa lagi Maha- Pemurah....

   Tetibe! name Amirah disebut ckgu, terkejut sye.... selaki tu..... Aisye..... Amira Elyanie rupenye.... hahaha..... lawak2.... lpastu brulah name sye disebut..... haih.... ssh gak ade name yg hampir2 serupa ni..... sye pon naik r ke pentas dgn rase terharu & happy ssgt.... tp dlm mse yg sme sye agak sedih sebab mak sye x masuk utk lihat sye amik keputusan..... sye siap bergambar lg kt atas....

  lepas amik sye terus  bersalam dgn cikgu2 & paling penting ibunda sye, guru kelas sye, CIKGU ROSMIZA klau sye x slah eja r.... pastu sye teruk keluar dr dewan utk dptkn mak sye..... tp sye x nampak pon kelibatannye di luar kawasan dewan sekolah sye tu.... so, sye amik keputusaan utk masuk semula ke dlm dewan.....

   Tetiba! sye terdgr suara yg memanggil2 nama sye..... suara yg sememangnye sgt sye kenal, suara yg sering memarahi sye sewaktu sye melakukn kesalahan, suara yg sering mengejutkn sye pd awl pagi utk ke sekolah agar x terlewat...... ya..... suara itu adalah suara bidadari yg sering menjaga sye sewakru senang mahupun susah, suara mak yg amat sye sygi......

  mak terus memeluk sye tanpa menghiraukn sekeliling, hanya ucapan TAHNIAH & butir mutiara sja yg mengiringi..... sye tergamam & turut mengalirkn air mata..... bagaikn sebuah cerita dongeng, 'mimpi ke sye?' soalan yg sering bermain di minda waktu itu..... mendapat 8A dlm PMR merupakan rahmat tuhan yg amat sye hargai...... bibir sye menguntum sebuah senyuman & mengucapkan Alhamdulillah, tanga syukur ke atas ilahi.....

   selesai 'drama' kami tu, kami pon masuk semula ke dewan..... sye pergi berjumpa rakan2 utk ucpkn tahniah & juga pergi berjumpa guru kelas sye semula utk membayar yuran sekolah yg tertangguh... hehehe..... ckp je anak guru sekolah tu, tp yuran sekolah pon nak berhutang.... klau ikutkn, sye x dibenarkn utk mengambil keputusan PMR tau coz blom habis bayar yuran....... nak salahkn ayah pon x leh, coz mne xnye dia kne tampong yurang kami 3 bradik kt sekolah ni, adik pempuan kt sekolah rendah yg mak sye mengajar & 2 lagi abang sye yg sedang belajar di politeknik ( sorg kat Arau, Perlis & sorg kt Melaka je...)

   selesai je sume urusan sye minta diri utk pulang ke rumah..... sye blik ke rumah mak dulu, petang tu baru balik ke umah nenek sye..... sampai kt umah nenek, nenek lak wat 'drama', ala2 drama korea lak..... heheheh....

   sekarang baru lah sye mengerti erti sebuah usaha keras........ harap tuhan akn selalu merahmati diri sye & para pembaca juga.....


sekian. terima kasih..... salam syang, NAMI-chan.....

Ahad, 11 Disember 2011

jom tgk GERHANA!!!

Assalam sume!!!
   ari ni sye nak cite pasal gerhana yg belaku pada mlm semalam.... seronok sgt dpt tengok dgn adik2 sye...
pastu pakcik, makcik & sepupu sye pon dtg, join skaki dgn kami.... malangnye sye x sempat nak amik gambar kerana kamera sye xde bateri.... sedihnye sye.....


   nak tahu x tahun ni gerhana yg berlaku kt kawasan nusantara kte ni cume 2 kali je.... tu pasal r dia istimewa sikit! yg sye ingat r, gerhana yg pertama tu berlaku sekitar jam 3-5 pagi.... disebabkn tu, ramai yg x dpt tgk... sye pon sekadar tgk pada awal gerhananye saje, pastu dah K.O dah....heehehe.... tido mati lak tu....
utk kali ke-2 ni, ia berlaku pada sekitar jam 9-11 mlm, rsenye mesti ramai yg dpt tgk fenomena alam (gerhana) ni...
kte patut bersyukur dpt melihat keindahan alam yg jarang berlaku seperti ni, tp dlm mase yg same kte perlulah meningkatkan keimanan kte kerana ia juga menunjukkan bahawa kiamat semakin hampir dgn kte....

anda sume tahu bagaimane gerhana ini berlaku?meh sye cite sikit....

    ia terjadi apabila bulan yg memantulkn cahaya matahari terhalang oleh bumi akibat peredarannye... tp tu utk gerhana bulan r....

   klau gerhana matahari, ia terjadi apabila matahari yg memancarkn cahaya terhalang oleh bulan yg mengelilingi bumi.... ia jarang sekali terjadi! sekiranye ia kerap berlaku....hati2 lah sume, kiamat semakin hampir dgn anda sume!!! taubat r cepat2.....

   ble sye dengar je gerhana, tetibe je sye mendapat idea utg tulis cite yg bertajuk " GeRhAnA CiNtA"...
ia mengisahkan seorg gadis yg bertemu dgn jejaka yg telah ditakdirkn utknye di dlm kegelapan gerhana malam selepas satu kemalangan berlaku diantara mereka...

yg lain sye blom pikir lagi.... tp ade babak sedih yg mesti sye masukkn dlm cite ni! mereka berpisah di airport krna si jejaka telah dijodohkn dgn gadis pilihan keluarganye & si gadis membawa diri ke luar nagara dgn alasan ingin menyambung pelajaran walaupon dlm hati, mereka masih saling mencintai antara satu same lain.... kapal terbang yg dinaiki gadis itu hilang dlm kegelapan gerhana, same mcm waktu pertemuan mereka....

Sabtu, 10 Disember 2011

LAKI vs PEMPUAN

Assalam sume!!!
   ari ni sye nak ckp pasal CINTA lg..... emm....x tau r knape sejak akhir2 ni asyik nak bincang pasal hal cinta je.... sye ni bknnye arif sgt pasal cinta ni.....

korg biase dgr tak org laki @ org tua ckp " pempuan klau x pandai masak, x yah mengade2 nak bercinte"....
mesti pernah kn??? klau korg pempuan ape korg rase...? sakit hati x?!
klau sye mesti sye dah sakit hati dah...! tp sebenarnye ade batol gak ape yg diorg ckp tu..... ye r sbnrnye, lelaki lebih mudah jatuh cinta pd pempuan yg pandai memasak, pandai jaga baby, pandai kemas umah (senang kata pandai urus rumah r) drpd pempuan yg cantik, sexy & gedik tp x tau wat keje umah!

TP.....

klau laki lak jgn sangka korg leh senag2 je nak bercinta dgn anak dara org klau SOLAT pon x terjaga & baca QURAN pon 1 thn pon cume sehelai (tu pon punye r ssh nak wat, tergagap-gagap.... kene pakse bru wat!)
camtu layak ke nak jdi suami org, imam dlam keluarga??? heh! HAMPEH btol laki cmtu!!!

kn adil cmni kn? korg stuju kn???


FAKTA MENGENAI LELAKI dlm perCINTAan

 Assalam sume!!! 

   ari ni sye nak cite pasal 'LELAKI DLM CINTA'.... amacam best x tajuk sye letak tu....hehehe....

sebenarnye ade bnyk fakta mengenai lelaki semase mereka dlm alam percintaan....


1. Lelaki biasanya tidak terpikat terhadap wanita disebabkan mereka cantik, tetapi mereka lebih mudah terpikat terhadap personaliti dan ketrampilan seseorang itu. 

2. Lelaki amat bencikan lelaki lain yang cuba untuk menggoda kekasih mereka. 

3. Apa yang sedang awak lakukan? atau Awak dah makan ke be...lum? adalah merupakan soalan paling kerap akan ditanya ketika mereka menelefon seorang wanita. 

4. Lelaki akan sibuk dengan pekerjaan mereka sepanjang hari, tetapi sebelum tidur, pasti mereka akan memikirkan mengenai wanita yang mereka benar-benar sayang. 

5. Apabila lelaki benar- benar sayang terhadap seorang wanita, mereka akan mengabaikan semua karakter negatif yang ada pada wanita tersebut. 

6. Lelaki akan membuat seribu satu kesimpulan sekiranya seorang wanita senyum kepada mereka. 

7. Lelaki sanggup melakukan apa saja untuk mendapatkan perhatian daripada seorang wanita. 

8. Lelaki amat benci apabila wanita menceritakan mengenai kisah bekas teman lelaki mereka. 

9. Seorang lelaki mampu menyukai wanita untuk seminit, kemudian terus melupakan mereka. 

10. Apabila seorang lelaki bersedia untuk berjumpa ibubapa kekasih mereka, ini menunjukkan mereka benar-benar serius. 

11. Lelaki juga akan menangis. 

12. Lelaki akan lebih untuk berusaha memikat wanita yang menolak cinta mereka, ini adalah kerana mereka sukar untuk menerima kekalahan. 

13. Jangan sesekali memberikan mereka mesej tergantung seperti “Ada sesuatu nk bgtau awak ni…. erm… tapi takpela”. Mereka akan membuat seribu satu andaian dan akan berusaha untuk mendapatkan jawapan. 

14. Lelaki akan teruja apabila mendapat sentuhan yang tidak diduga. 

15. Lelaki akan menjadi gagap apabila bercakap dengan wanita yang mereka suka. 

16. Apabila wanita menyatakan tidak, hati lelaki akan menyatakan ‘ok…. takpe…. cuba lagi esok..’ 

17. Lelaki amat sayang ibu mereka.so, wanita perlulah menjaga hati bakal ibu mentua dgn baik!

18. Lelaki sanggup mengorbankan makan tengahari mereka semata-mata ingin memberikan wanita beberapa kuntum bunga ros. 

19. Lelaki amat sukar untuk difahami melainkan anda seorang pendengar yang setia. 

20. Adalah lebih baik anda menguji seorang lelaki itu terlebih dahulu sebelum mempercayainya. Tetapi, pastikan ia tidak mengambil masa yang terlalu lama. 

21. Lelaki lebih bersikap terbuka untuk menceritakan hal peribadi mereka. 

22. Lelaki amat suka apabila wanita yang menentukan pemakaian mereka. 

23. Lelaki tidak suka kekasih mereka mempunyai hubungan dengan orang lain terutamanya kawan lelaki. 

24. Apabila lelaki membelikan hadiah kepada wanita, mereka amat risau sekiranya hadiah yang mereka berikan tidak disukai. 

25. Lelaki lebih banyak berfikir. 

26. Imaginasi lelaki tiada had. Mereka mampu untuk membayangkan apa sahaja. 

27. Ketinggian wanita adalah tidak penting, apa yang lebih penting adalah berat mereka. 

28. Sukar untuk lelaki untuk melepaskan kekasih mereka terutama apabila sudah bercinta melebihi 3 tahun. 

29. Lelaki tidak sukakan wanita yang materialistik. 

30. Lelaki memiliki semangat yang kuat untuk berubah dan ianya perlu sokongan yang kuat daripada kekasih mereka. 

31. Apabila lelaki menceritakan sesuatu yang serius, berikan perhatian yang sepenuhnya. Ia amat penting. 

32. Lelaki lebih gemarkan wanita yang pandai memasak. 

33. Jangan sombong, kerana ia akan membuatkan lelaki berusaha untuk memalukan anda. 

34. Lelaki belajar mengenai cinta melalui pengalaman, bukan seperti wanita yang belajar mengenai cinta melalui novel yang mereka baca. 

35. Lelaki paling tidak suka kekasih mereka keluar bersama lelaki lain berdua walaupun hubungan mereka hanya sekadar kawan. 

36. Lelaki akan memaafkan kesalahan yang pertama dibuat, tetapi bukan untuk kesalahan yang kedua. 

37. Lelaki tidak suka wanita yang terlampau mengada-ngada.Dlm kata lain 'GEDIK' !!!


hahaha..... cmne??? best x fakta ni..... klau nak bahagia dgn SI DIA yg telah ditakdirkn sampai akhir hayat, cube r ikut panduan tu.... tu pun klau brani r.... hehehe....


Ahad, 27 November 2011

Awal MuharaM !!!

Assalam sume!!!
    ari ni merupekn awl Muharam ( bln pertama dlm bln2 Islam ).... wlupon dah terlambat, sye ttp nak ucap:


'SeLaMaT MeNyAmBuT AwAl MuHaRaM' kpd sume umat Islam di muke bumi ni....

   alang2 dah masuk thn bru ni, mesti korg sume dah ade azam kn???

Emm.... ape ye agaknye azam thn bru korg tu ?
Azam sye mmg bnyk!!! sye pon x pasti yg mne 1 azam sye yg patut sye pilih.... emmm... ssh gak nak wat azam ni....

tp yg pasti azam yg pling sye nak sgt ialah:

  1. Nak g wat Umrah thn dpn.... Insya-Allah akn terlaksana, persediaan duit mmg dah cukup, cume.... persediaan diri ni yg blom lg. harap sgt korg tlg doakn sye agar dpt g laksanakn rukun Islam ni dgn jayenye ye...
  2. Nak kumpul DUIT bbanyk.... tu mmg dah jd azam sye tetiap thn.... mmg WAJIB r kirenye!!!
  3. Nak beli/ bce comik bbanyk XP
  4. Nak wat bende2 yg x dpt dilaksanekn thn lps....
  5. dll
yg lain2 tu sye mls r nak tulis.... penat tgn sye ni nak taip panjang2.....

   So, ape Azam korg??? ade yg BEST2 x??? mne r tau bleh share2 ke??? hehehe....

Selasa, 15 November 2011

LaSt SwEeT MeMoRi....


Assalam sume!!!
   hohohoh..... sedihnye T^T.....
   pasni dah berpisah dgn sume kwn2..... x tau ble akn jumpe smle....
xpe r, sume org ade hidum mereka sendiri..... jln yg mereka pilih x semestinye same dgn kite.... kn sume org mmpunyai personaliti yg brbeza......

   haih.... OK r, ari ni sye nak cite psl kengkawan sye di sepanjang sye brade di menengah rendah.... huhuhu...

sye ni klau korg blom kwn dgn sye, mesti korg ingat sye ni pendiam! tp korg silap besar r!!! hehehe.... sye ni sbnrnye mmg banyk ckp & ade r sikit penyakit gile2 tu.... tp ape yg pasti sye x gile ye!!!

di sbbkn org ingat sye ni pendiam, sye agk kurang bergaul dgn org di skliling sye & disbbkn itu sye kurang kawan baik..... my bff ialah WANA, RA-IN , FIEQA & ILI....
kteorg wat group yg dinamekn 'DULCINEA' yg bermaksud 'Si Pecinta Yg Setia'....

kwn yg rapat dgn sye pule ialah ZARITH & FARA D.... diorg mmg baik!!! TERBAIK!!!

ni r memori terindah sepanjang hidup..... sye x kn lupekn korg sume XD
ape org kate " wlau jauh di mate, ttp dkt di hati.... "





kami gak ade wat party kecil2 je..... wlaupon kecil tp ttp seronok....
Fara D & Zrith turut sertai kami, wlaupon party tu khas utk group kami je.... diorg dikire mcm tetamu r.... (x tau yg diundang @ x.... hehehe.... )

party tu mule lps kami siap kemas bilik BI sek kami..... tu mrupekn tugasan kami slps prikse.... pernah terpikir gak kat kepale gile2 sye ni yg cikgu mcm cube amik ksempatan kt bdk ting 3 yg bru abis prikse PMR utk wat keje2 mcm mengecat, menghias & lain2 r..... tp ble pikir lg skali bru sye rase yg ade baiknye gak cikgu wat cmtu... ye r, kami dpt tinggalkn bukti yg kami pernah bersekolah di sne.... malah, mase kami xde r terbuag gitu je & kami dpt r kumpulkn kenangan manis di sne ( dpt r tinggalkn sek dgn hati yg terbuke... hehhehe.... )

hehehe... ni r cupcake jamuan kami.... XD





 ni r makanan kt party tu..... yummy!!! SEDAPNYE!


 hahaha..... klau korg caye mmg teruk korg dah kene tipu dgn sye..... hehehe....
xde r.... gurau je..... ni r pic yg btol tp x sempat nak amik time party tu coz dah jd haru biru.... (hehehehe.... ni sbnrnye pic copy & paste, amik dr kawan je.... )
















Isnin, 14 November 2011

Mencari GiZi SeNyUmaN XD

Lirik Senyum – Malique & Najwa


Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit


Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa
Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse

Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian
Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini
Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse

Ulang Chorus

Ulang Verse




Assalam sume.....

hahaha..... ni r lirik lagu 'SENYUM'..... 
walaupon ari ni sye rase sedih, tp sye ttp nak cite pasal SENYUM kt korg sume.... sje je nak kongsi....

   korg tau ke ape tu senyum??? msti r korg tau kn??? klau x tau baik korg gi blik sk tadika korg, cbe tanye ckgu korg.... klau ckgu korg x tau gak, haih.... x tau r nak ckp ape lg r.....
sbnrnye, bde ni mmg nampak simple tp seberape ramai yg tau maksud senyum tu.... korg perasan x, bde ni slalu korg wat tp maksudnye pon korg x tau..... x ke pelik tu....


OK r.... meh sni sye terangkn kt korg....
   SENYUM atau dlm bahase Englishnye 'SMILE', merupakan perubahan riak wajah yg mengambarkn kegembiraan a.k.a perasaan gembira sseorg.....
(di ambil dr KAMUS DEWAN Edisi Ke 1000 write by AMI) 

hehehe... klau korg caye mmg sah korg dah kne tipu dgn sye.... XP

   sori3..... gurau je.... sje nak hiburkn hati yg sedih ni.... 
sbnrnye, bnyk kebaikkn SENYUM ni.....
antaranye:

  1. korg dpt pahala ( ni ikut sbb r.... klau korg senyum coz nak ngorat, baik x yah.... buat tambah dose je....)
  2. korg disukei oleh org ramai.... ( ni sume tau kn??? )
  3. korg dpt 'awet mude' tau!!! (so klau pompuan nak kekal cantik sampai tua bangke, bleh r amalkn)
  4. ni kire sedekah gak tau!!!
  5. korg dpt hiburkn hati... (mcm sye wat skrg ni, sye tgh cube senyum coz nak hilangkn rase pilu tu...)
  6. dpt kwl emosi & prasaan....
  7. dll.
hehehe.... yg lain2 korg pikir r sendiri ye.....

klau korg nak tau, SENYUM ni memerlukan cume dlm 16 - 18 otok muke korg je tau!!! ( ni sye x tipu ye....)
manekla, klau korng wat muke sedih/ muram, ia memerlukan ledih otot muke... (sye x ingat r brape.... sori!!! )
ini menunjukkn betapa senangnye utk kte senyum berbanding muram.... ( klau lukis muke org pon, ia lebih senang wat muke org senyum berbanding wat muke muram... ni pd sye r, korg x tau r cmne...) tp knape msih ade lg orng yg ssh sgt nak senyum???
kn NABI kte pon galakkn kte senyum coz ia 1 sedekah, kn elok tu....
malah kte nampak lg CANTIK klau senyum.... korg stuju kn???
ye r cube korg bayangkn org yg korg suke senyum kt korg, msti mlm nnti korg x tido punye r... hehehe....


Aad 1 lg fakta tentang senyum ialah....
ble seorg gadis senyum pd seorg jejaka, itu sudah cukup utk buat si jejaka memikirknnye berkali-kali dgn penuh tanda tanye....



mulekn pg anda dgn SENYUM!!!


 hehehe.... cute x kucing ni... XD


 syg2, syg syg syg? syg syg syg.... muah!!! (mnje2 kucing )

SENYUM!!! klik! klik! klik! gambar anda diambil...

ni r hidup.... dlm 1000 mungkin anda sorg je yg SENYUM!!! tp x pe... tu tandenye anda sorg yg brani, tabah & yg lebih penting.... anda berbaza dgn org lain!!! (senangkn nak cari anda cmni)





hehehe.... rsenye tu je r yg sye nak kongsikn ari ni... lupekn segale masalah & happy2 r selalu XD

Ahad, 13 November 2011

scannig PIC

Assalam....

"安全に今日会ったが、晴れた日の午後かもしれませんどのようにまだわからない.....明るいは、この心臓常に願っ."


 ade sepsape yg bleh bce tulisan JEPUN tu???
"selamat berjumpe, ari ni cerah, tp petang mungkin hujan. mlm blom tau lg... harap hati ni akn cerah sentiasa."
lebih kurang mcm tu r....

knape sye tulis jepun??? emm.... sbb ari ni sye nak cite pasal lukisan anime yg sye wat....
sye ni xde r pandai sgt lukis, just sje je nak kongsi.....hehehe.... tp ape yg pasti sye mmg minat melukis, but anime je r.... yg lain kurang....

   korg tau ke ape tu anime??? alaa, Kartun r....
nak lukis ni bkn ssh sgt & x pulak senang sgt.... ia terbahagi kpd bbrape bahagian & jenis lukisan...
ade lukisan gaye SHOJO (alaa2 anime jepun- utk pompuan kot, klau x silap sye r) , SHUNIN (ni pon same mcm td cume ia utk laki) & CHIBI ( ni lukisannye comel2 tau, kple lbh besar dr bdn)

   Ni r antara hasil lukisan sye....





wear your hijab

DC exam wish
puzzle of heart
raye time
my worrior
DC life in japan
DC Boyz ~ RAIN, ARIE, FIX
DC Boyz ~ ELI, SYAZ
hahaha.... ni sume pic yg kwn sye suruh lukis thn lepas.... tp sye siapknnye dlm bulan lepas.... hehehe.... sori kwn coz lme sgt nak siapkn pic ni.... bkn ape sye kn thn ni prikse, so nak kne study r & 1 lg sbb ialah sye ni mmg mls nak siapkn keje (suke wat keje sparuh siap)....

lukisan ni gaye CHIBI.... comel x??? sbnrnye, ade bnyk lg tp mls nak mskkn sumenye....

ni lak lukisan gaye SHOJO, tp bkn sye wat r.... ni copy and paste je....hehehe...
pic game DOTA.... korg tau kn ape tu game DOTA??? klau x tau, takpe r.... mls r sye nak terangkn....hehehe... sori.... tp yg pasti game ni mmg popular r, game online ala2 game star craft  (game lwn2 r...)





jauh beza kn dgn lukisn sye.... hehehe....

ni r CINTA...

 hahaha.... ni ke perasaan sebenar jd single....
 setia menunggu.... x tau r sampai ble, sampai tua ko??? cinta ni kte kene cari, bkn tunggu... tp klau dah dpt kne r setia....
 mmg ssh nak cari org yg same mcm kte.... cinta bertepuk sebelah tangan.... haih, kesian3....
 penyabar btol laki ni.... bagos2.... tp cian kt dia, kejam sungguh pompuan yg biarkn dia tertunggu-tunggu....
 ni r hakikat dunia... lumrah alam kot.... so, laki jgn mainkn ati pompuan ye... klau x, korg akn nampak HANTUUU!!!
 CINTA2.... ape yg ade pade org lain x semestinye ade kat kte & gitu r sebaliknye....
hahaha..... forever alone.....hehehe...

BuTToN

fb Twitter

Post Menarik & Terkini

get this widget here