BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

WARKAH DARI NaMi (penulis)

~ASSALAMMUALAIKUM~

'SELAMAT DATANG KE BLOG SAYA!!!'

blog ini hanyalah sekadar hiburan buat diri ini semata - mata... Tiada kaitan dgn org lain, so sebarang persamaan yg disengajakn / tidak disengajakan adalah secara kebetulan... maaf di atas segala kesulitan yg berlaku.... ^V^
Terdapat ralat dalam alat ini

Tuan/Cik Muda

Translate

Halaman

Jumaat, 16 April 2010

WHY ME....(isi hati seorang kakak)

why me...

itulah apa yang boleh aku katakan apabila merasakan diri ini separti tunggul kayu di dalam keluarga sendiri....
ini kerana aku kurang bergaulan dengan ahli-ahli keluarga saya,oleh itu aku sering dipinggirkan...

aku sendiri pun tak faham dengan diri sendiri.terasa mahu meraung tetapi tiada yang mahu mendengar rintihan hati ini,terasa mahu mati tapi ajal tak sampai-sampai&rasa takut akan dosa,terasa mahu sembunyi tetapi tak ada tempat,terasa mahu lari tapi sampai bila,terasa mahu menangis tetapi kenapa?

aku takut kehilangan semua yang aku ada tetapi segalanya telahpun dirampas oleh adik bonsuku.dialah punca segalanya,saya kehilangan kasih sayang ibu bapa selepas dia lahir ke dunia,aku kehilangan perhatian keluarga,belas ehsan & macam-macam.....

dia selalunya dilebihkan.segala kemahuannya akan dituruti.aku yang selalunya dipersalahkan,dibenci&terpaksa menahan seksa serta sebak di hati...

malahan aku terasa seperti sering dipergunakan oleh ahli keluarga sendiri apabila disuruh itu ini...padahal adik bonsuku pun boleh melakukannya.diakan sudah berumur 11 tahun tak akan tak tahu membuat kerja atau memang sengaja aku disuruh...kalau aku dulu,umur baru 8 tahun sudah disuruh melakukan kerja.terasa seperti dipaksa & diseksa

malahan kalau di sekolah,aku tak pandai bergaul.aku tak tahu kenapa aku masih boleh tersenyum dihadapan orang lain walaupun hati ini menanggis pilu.adakah itu senyuman palsu @ ikhlas aku pun tak pasti .adakah aku terlalu memaksa diri untuk terus tersenyum manis...ataupun terdapat sesuatuyang mendorong aku.orang disekelilingku tak tahu apa di sebalik senyumanku ,adakah terdapat tanggisan atau kegembiraan mahupun rasa marah.......

0 ulasan:

BuTToN

fb Twitter

Post Menarik & Terkini

get this widget here